Sprawdzone sposoby na poprawę pozycji w wyszukiwarce Google


  • 2017-07-28

  • Napisał Mariusz

  • Źródło: Grupa TENSE (dane firmy niżej)



Już od dłuższego czasu wiadomo, że nie tylko prawidłowe pozycjonowanie strony zwiększa szansę na uzyskanie wyższego miejsca w wyszukiwarce Google. Osoby posiadające witryny w sieci i prowadzące e-sklepy mogą zupełnie samodzielnie zadbać o wiele elementów.



Po pierwsze unikalna treść



Jednym z kluczowych czynników dla skuteczności takich działań, jakimi są optymalizacja i pozycjonowanie, jest unikalna treść, a więc taka, która nie pojawia się w żadnym innym miejscu w sieci. Kopiowanie tekstów nic nie daje, gdyż robot Google’a obniża pozycję stron nasyconych powielonymi informacjami.



Treści powinny być tworzone przede wszystkim z myślą o użytkownikach i ich potrzebach. Internauci o wiele chętniej udostępniają teksty, które są interesujące i merytorycznie wyczerpują dany temat.



Po drugie optymalizacja tagów



Do najważniejszych działań pozwalających na poprawę pozycji w wyszukiwarce Google należy optymalizacja SEO, zwłaszcza tagów title oraz meta description. Są to elementy widoczne w organicznych wynikach wyszukiwania, dlatego warto zamieścić w nich informację dotyczącą tego, co użytkownik znajdzie pod danym wynikiem.



Chcąc uzyskać wyższą pozycję, warto sprawdzić czy strony w naszym serwisie mają uzupełnione meta tagi, a w przypadku ich braku uzupełnić je o unikalne treści związane z ofertą/tematyką witryny.



Po trzecie responsywny szablon i pozyskiwanie odnośników



Kolejnymi sposobami umożliwiającymi osiągnięcie wyższej pozycji jest responsywny szablon oraz pozyskiwanie odnośników. Responsywny szablon (RWD) dostosowuje się do rozdzielczości ekranu – wdrożenie takiego rozwiązania może przełożyć się na dodatkowy ruch z urządzeń mobilnych. Na pozycję naszej strony w Google mogą mieć wpływ także odnośniki, które możesz pozyskać np. od serwisów partnerskich lub firm, z którymi współpracujesz.



Dzięki wyżej opisanym sposobom możesz poprawić pozycję i uzyskać lepszą widoczność w sieci. Metody te mogą okazać się pomocne zwłaszcza, gdy dopiero zaczynasz promować swój serwis w Internecie.